tiistai 17. huhtikuuta 2018

Tosiystäviä

Mä oon saanut pitää monta lapsuudenystävää mun lähellä ihan aikuisikään asti ja oon niistä tosi kiitollinen. Muutamien ystävien kanssa ollaan tutustuttu jo neljävuotiaina, käyty koulut yhdessä, ja lopulta erinäisten mutkien kautta päädytty kaikki Keski-Suomeen keskisuomalaisukkojen rasittaviksi pohjalaisiksi vaimoiksi. Vieläkin me näiden ystävien kanssa ollaan läheisiä ja varmaan harmaahapsiksi asti jos oikein hyvin käy. Me jopa kokoonnutaan tekemään käsityöhommia yhdessä aina silloin tällöin. 

Näissä kuvissa on tilanteena yksi meidän illanistujaisista viime kesän lopulta. Mulla oli uusi paita päällä, taustalla rakkaan ystävän kaunis koti ja kameran takana toinen rakas ystävä. 


Ja paitamallin nimi siis oli toki aiheeseen sopivasti: 
True friend Veera Välimäeltä Interpretations 2 -kokoelmasta
Langat: Dropsin Fabel
Puikot: 3 mm joustimissa ja 3,5 mm sileillä osioilla


Paita on muutoin tikuteltu aivan ohjeen mukaan, mutta helmaan lisäsin pituutta kahdeksan raidan verran siinä vaiheessa kun paita oli muuten keräilty kasaan. Tätä paitaa oli kyllä ihan erityisen mukava neuloa, sillä paita rakentuu aika lailla perusmalleista poikkeavalla tavalla. Ensin neulottiin edestakaisin tuollainen yksivärinen läppä eteen ja taakse. Sitten läpän reunoilta keräiltiin silmukat mukaan menoon ja jatkettiin pyörönä raitaosiot koko paitaan. Sitten kursittiin molemmat reunat yhteen kainaloista lantiolle asti. Lopulta valmiiseen vartalokappaleeseen neulottiin hihat ja alas resori. Ennen resoria lisäsin muutamia raitoja tuomaan lisää tilaa mun pitkälle keskivarrelleni.


Tätä paitaa on kyllä käytetty paljon jo tähän asti. Tuon kameran takana olleen ystäväni kanssa piipahdettiin Edinburghissakin lankafestareilla maaliskuun puolessa välissä. Tämä paita oli tietenkin matkoilla päällä. Siitä reissusta tuli lisää fanaattisuutta näihin neulehommiin ja muutamia kuvia löytyykin Instagramin puolelta. Mut löytää siellä nimellä keltainenilves, kuinkas muutenkaan. Tervetuloa seuraamaan mua Instagramiin! Siellä tapahtuu ehkä vähän enemmän kuin täällä blogin puolella. 


1 kommentti:

Pauliina kirjoitti...

ihana ja taitava nainen olet<3 Ihanaa oli olla reissussa sun kans:)